FAQ

Garantiebeleid

1. Herroepingsrecht

De consument dient bij levering na te gaan of de Alpino producten overeenkomen met de bestelling. Gelieve via e-mail naar shop@alpino.be zo spoedig mogelijk, en uiterlijk 30 dagen na ontvangst van de goederen, contact met ons op te nemen indien dit niet het geval zou zijn.

De consument heeft het recht de aankoop binnen de 14 dagen te annuleren wanneer de verkoop online of op afstand plaatsvindt. Deze periode van 14 kalenderdagen is te rekenen vanaf de levering van de bestelling. De consument hoeft geen reden voor annulering te geven. Om van je herroepingsrecht te genieten, meld je ons via e-mail naar shop@alpino.be dat je wilt afzien van jouw aankoop.

Het volledige product dient in onbeschadigde en ongebruikte staat geretourneerd te worden. Verder moet het product in de originele verpakking worden teruggestuurd. Van zodra wij de teruggestuurde producten onbeschadigd ontvangen, wordt de betaalde aankoopprijs van jouw bestelling terugbetaald. Alle verzendingskosten zijn voor rekening van de klant.

Het herroepingsrecht kan niet worden ingeroepen indien het goederen betreft die specifiek volgens de wensen van de individuele klant werden ontworpen (vb. logo opdruk).

2. Garantiebeleid

Algemene garantie termijn

Voor elke aankoop van een tent uit de ALPINO collectie heb je recht op 3 jaar garantie op productiefouten (zoals stiksels en waterproofing) die voorkomen bij een normaal gebruik en onderhoud of wanneer het product niet overeenstemt met de beschrijving.
Voor elke aankoop van een andere tent of ander item (tenten, accessoires en tent onderdelen uit de EUROP en CASTOR collecties) heb je recht op 2 jaar garantie op productiefouten (zoals stiksels en waterproofing) die voorkomen bij een normaal gebruik en onderhoud of wanneer het product niet overeenstemt met de beschrijving.

Deze garantieperiode is van toepassing vanaf het moment van levering.

Je garantie inroepen

Indien je gebruik wilt maken van uw garantie neem je hiervoor via e-mail naar shop@alpino.be contact met ons op. Gelieve een kopie van je aankoopbon/factuur, een beschrijving van de reden waarom je van de garantie gebruik wil maken en enkele foto’s toe te voegen indien je een product wilt ruilen of ter reparatie wilt aanbieden.

Alpino bevestigt binnen de 5 werkdagen of je aanvraag voor garantie al dan niet aanvaard wordt en wat de acties zijn die je dient te ondernemen. Indien je aanvraag aanvaard wordt, zijn de retourkosten voor onze rekening.

Gelieve deze herstelling procedure te volgen voor alle herstellingen, die al dan niet onder garantie vallen.

Gevallen waarin de garantie niet van toepassing is

De garantie dekt volgende aspecten niet: schade door opzet, grove onachtzaamheid, nalatig onderhoud, onjuist onderhoud met behulp van onjuiste reinigingsproducten, behandelings- en kleurstoffen, onjuiste montage en opslag, schimmelvorming, slijtage, schade na gebruik in abnormale weersomstandigheden en gebruik dat in strijd is met de bijgevoegde instructies. Verder kan je je ook niet beroepen op de garantie indien er wijzigingen aan het product zijn aangebracht die zonder de toestemming van Alpino zijn uitgevoerd en indien je geen aankoopbon of factuur kan voorleggen.

Realistisch gebruik

De garantie kan enkel worden toegepast indien het realistische gebruik in overeenstemming is met het aangewezen gebruik van elk van de producten. Alpino behoudt het recht om onafhankelijk deze beoordeling te maken bij de beslissing van de aanvaarding van de aanvraag tot herstelling of vervanging.
Alpino biedt geen andere garantie en is verder niet aansprakelijk voor gevolg- of incidentele schade of letsels ten gevolge van het gebruik van Alpino producten.

Contactgegevens

Bij vragen over het garantiebeleid kan je ons contacteren via shop@alpino.be.

Functionele cookies

Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te geven op onze website. Als je deze site blijft gebruiken, gaan wij ervan uit dat je er tevreden mee bent.

Aanvullende cookies

iFrames/embeds

Analytics

Google Tag Manager

Facebook Pixel

Google Tag Manager